Március 22-ig szünetel a NÚSZ Zrt. ügyfélszolgálatain a személyes ügyintézés
A pandémia miatti rendkívüli helyzetre tekintettel az említett időszakban a NÚSZ Zrt. minden ügyfélszolgálati szolgáltatása intézhető lesz elektronikus levelezés útján, úgy, mint a rendszám-, felségjelzés- vagy díjkategória elírás korrigálása, az úthasználati jogosultság átírása másik járműre, pótdíjmaximalizálás és pótdíjamnesztia kérése, vagy a pótdíjfizetési kötelezettség éves jogosultság vásárlásával történő kiváltása. Március 8-tól az ügyintézés menetéről minden ügytípusra vonatkozóan olvasható tájékoztató a társaság weboldalán, a nemzetiutdij.hu oldalon, ahol a bizonyos esetekben az ügyintézéshez szükséges meghatalmazások is elérhetőek lesznek.
Az e-matricás rendszert érintő esetekben az ugyfel@nemzetiutdij.hu, míg a HU-GO elektronikus útdíjat érintő ügyekben az ugyfel@hu-go.hu címre várják az ügyfelek megkereséseit. A leveleket beérkezési sorrendben dolgozzák fel, és a lehető legrövidebb időn – de legfeljebb 30 napon – belül válaszolnak az ügyfelek megkereséseire.
A társaság telefonos ügyfélszolgálata belföldről és külföldről a +36 (36) 587-500 telefonszámon érhető el. Az ügyintézők magyar nyelven a hét minden napján 0-24 órában, míg angol nyelven szintén minden nap, német nyelven pedig hétköznap 8-16 óráig fogadják a hívásokat.
A NÚSZ Zrt. felhívja a figyelmet arra, hogy a személyes ügyfélszolgáltatás átmeneti felfüggesztése nem mentesíti az ügyfeleket az ügyintézés felelőssége, illetve az úthasználati jogosultság megvásárlásának kötelezettsége alól. Továbbá fontos tudni azt is, hogy a pótdíjas esetekben a részünkre elektronikus úton küldött megkeresés nem bír halasztó hatállyal a pótdíjfizetési felszólító levelünkben foglalt fizetési határidőre vonatkozóan.
A NÚSZ Zrt. e-matrica vásárlásához a mobiltelefonra optimalizált ematrica.nemzetiutdij.hu, a HU-GO e-útdíj rendezéséhez pedig a hu-go.hu internetes oldalát ajánlja.
(Forrás: Nemzeti Útdíjfizetési Szolgáltató Zrt., Borítókép: illusztráció)