quotescamera408D8217-1508-42F1-8C7C-9B81D4D48B57BF2C6754-57F9-416E-81DD-671EE8AD8D71DD13BF45-FD0E-4F5E-BCB8-EE0968EEB4D2DD13BF45-FD0E-4F5E-BCB8-EE0968EEB4D292333EC4-7DF2-4B9F-A7BF-114B75EE0347chevron_thin_rightchevron-downchevron-firstchevron-lastchevron-leftchevron-nextchevron-prevchevron-right582A3CB2-04DA-4E39-837D-58C0907011FD582A3CB2-04DA-4E39-837D-58C0907011FDchevron-upA659D4DE-32ED-45A3-A6C5-A48FFE2B488D75140C12-4E5F-4759-9FD3-4300BCD98B0CB69DB86E-0DDE-4383-BD92-653067C2563303A7445C-E555-4556-9278-5815BF71C9AF16DD793C-5D61-45BF-AFAF-6DE315DB19D01A6A983E-3DA3-4A07-ACA8-60B780BA8F5Bsearch-bigD9E58768-0281-47D1-8191-45C7CE673AF893DB4080-7C8D-467D-8E27-6ECB71C8D144C6DE3A5E-B153-4D9B-9D7B-F226C80BCB9A1D118CCB-65D4-4236-8317-A87D534DDCA8001646AA-7655-4585-ADCC-738ED6F09280
2025. 01. 14. kedd
  -  Bódog
Vásárhely24.com archívum

Még több kérdés a vásárhelyi buszközlekedés nyertes pályázatával kapcsolatban

2020. december 17.

Ma kihirdették a helyi tömegközlekedéssel kapcsolatban azt, amit már mindenki tudott. Volánbusz helyett hamarosan Joványbusz lesz. A Vásárhely24 nagyon szépen összefoglalta az ügy részleteit is. Illetve körülményeit. Ha jók az információim, akkor a pályázati kiírást a mai napig nem kapták meg ők sem, pedig kérték.

A város polgármestere elmondta internetes bejelentkezéseiben, hogy bárki pályázhat. Ez idáig szépen hangzik! Csak MIRE??? Sehol nem volt publikálva. Hozzá kell tennem, hogy pár darab hulladékgyűjtő edényzet, közönségesebb nevén kuka legyártatását is kiírják. Lehet pár darab kuka vagy pár négyzetméter közterület újra aszfaltozása jelentősebb beruházás vagy projekt, mint a helyi tömegközlekedés, ami eddig is hagyott maga után kívánnivalót és milliónyi kérdést.

Egy 100 milliós projekt nem érdemel nyilvánosságot, átláthatóságot? Ott, abban a városban, ahol a Mindenki Magyarországa Mozgalom elnöke a polgármester. Az a MM Mozgalom elnöke, aki jelenleg a 2022-es parlamenti választásokra készül és a miniszterelnöki székkel szemezget.

Az említett projekt minden volt csak átlátható nem. Valamint valakinek nagyon fontos volt, mert másfél hónap alatt döntés született. Bár könnyű volt dönteni, mert a nyertes cég tulajdonosa írta meg az új tömegközlekedés tervezetét, ezért neki már sokat nem is kellett dolgozni a pályázati anyagán.

Ha ez országos szinten történt volna – vagy Fideszes településen-, akkor jelenleg M. Z. Péter habzó szájjal üvöltözne csalásról, korrupcióról, Fideszről… Jelenleg büszke, mert mögcsinálta és hívei tapsolnak.

A nyertest kihirdették, de részleteket most sem osztottak meg. Lesz, ingyen lesz (annak aki megadja az adatait és ők kezelhetik) és jó lesz. Valakinek biztos. Abban viszont nem vagyok biztos, hogy a project megálmodójának és nyertesének is jó lesz fél évnyi üzem után, ha ténylegesen a 90 milliós publikált áron vállalta el és ha nincsenek benne számára kedvező apró betűs részek. Bár ezzel majd a nyertes pályázó megküzd. Mivel köztudottan nem kedvelem a Fideszt, ezért az ellenzékben vannak ismeretségeim. Azokban a körökben akik Márki féle mozgalmat támogatják vagy támogatták. Nagyon sokan kiléptek, tovább álltak. Elmondták, hogy önálló véleményt nem lehet kifejteni és ha nem tapsolnak a bölcs vezetőnek, akkor rögtön bevágja a durcit és Fideszezni kezd. – Ezt már én is tapasztaltam. – Azt is elmondták, hogy bárki feláldozható. Én hiszek nekik, mert ezt látom. Egyre többen csalódnak a „megváltóban”.

A lényegében ami továbbra is érdekesség:

-Miért nem volt publikus a pályázat?

-Miért volt ilyen fontos ennyire gyorsan lezavarni az egészet?

-Miért nem történt tényleges igényfelmérés, kommunikáció?

-Miért nem lehetett megismerni a készült tanulmányokat?

-Miért nem független szakértővel dolgoztatták ki a projekt részleteit?

-A nyertes kihirdetése után sem ismertetik a kiírt pályázat részleteit! Ennek mi az oka?

-Hogy történhetett olyan eset, hogy az nyerte a pályázatot aki valamitől motiválva kidolgozta a projektet?

-Ha ezt a Fideszes városvezetés csinálta volna, akkor is ekkora a taps?

Lényegében maradt a biztos bizonytalanság. Azt mindenki tudta, hogy ki lesz a nyertes. – Ma már le is merték írni. Tudjuk, hogy jó lesz, mert ezt mondják.

Azt pedig érezzük, hogy a jelenlegi tömegközlekedés sem jó és azt is sejtjük, hogy módosított sem lesz jobb. Csak óránként fog üresen körözni. A reggeli munkába járás és az esti hazajövetel továbbra is megoldatlan marad, ha nem a „munkásjárat” útvonalán dolgozik a polgár. (Munkásjárat, ez is tetszik. Éljen május elseje…)

Szerintem a külterületen élők (Szikáncs, Erzsébet) ők is nagyon örülnek. Legalább tudják, hogy mit érdemelnek.

De ahogy olvastam lesz legalább földadó. Ennek is örülni kell. Majd jól megadóztatják a földtulajdonosokat, akik haszonbérbe merik adni földjeiket. Jah, bocsánat! Nem azokat. Mert át lesz terhelve a bérlőre. Ezt is elég lenne józan paraszti ésszel átgondolni. Senki sem mond le a nyereségről. Átterheli azt a másik félre. Emel az árakon. Jöhet a taps!

Városunk kezd hasonlítani A mi kis falunk című sorozatra. A facebook-on olvasom, hogy a Tram-Train-nal elveszti a város a falusi jellegét. Szerintem csak annyi változott, hogy majd jár egy villamos a faluban és lesznek óránkénti körjáratok, mint helyi tömegközlekedés. Aztán mindenki tekeri a biciklit.

Most egyenlőre annyi a feladatunk csak, hogy elhisszük a tiszta pályáztatást, az egyenlő esélyeket és adunk egy lehetőséget a sikernek. Valamint tapsolunk és aki használni szeretné az óránkénti ingyenes helyi tömegközlekedést csak a személyes adatait kell megadnia a 2000 forintos éves díj mellett. Ez szerintem totál megéri. Vagy mégsem? Ha esetleg nem megfelelő időben közlekednének a helyi járatos buszok, akkor továbbra is válthatunk Volán bérletet 5940 forintos áron a helyközi járatokra.         

Bencze Tamás