quotescamera408D8217-1508-42F1-8C7C-9B81D4D48B57BF2C6754-57F9-416E-81DD-671EE8AD8D71DD13BF45-FD0E-4F5E-BCB8-EE0968EEB4D2DD13BF45-FD0E-4F5E-BCB8-EE0968EEB4D292333EC4-7DF2-4B9F-A7BF-114B75EE0347chevron_thin_rightchevron-downchevron-firstchevron-lastchevron-leftchevron-nextchevron-prevchevron-right582A3CB2-04DA-4E39-837D-58C0907011FD582A3CB2-04DA-4E39-837D-58C0907011FDchevron-upA659D4DE-32ED-45A3-A6C5-A48FFE2B488D75140C12-4E5F-4759-9FD3-4300BCD98B0CB69DB86E-0DDE-4383-BD92-653067C2563303A7445C-E555-4556-9278-5815BF71C9AF16DD793C-5D61-45BF-AFAF-6DE315DB19D01A6A983E-3DA3-4A07-ACA8-60B780BA8F5Bsearch-bigD9E58768-0281-47D1-8191-45C7CE673AF893DB4080-7C8D-467D-8E27-6ECB71C8D144C6DE3A5E-B153-4D9B-9D7B-F226C80BCB9A1D118CCB-65D4-4236-8317-A87D534DDCA8001646AA-7655-4585-ADCC-738ED6F09280
2025. 01. 14. kedd
  -  Bódog
Vásárhely24.com archívum

Megtörtént a csoda: az nyerte a vásárhelyi buszközlekedés üzemeltetését, aki elkészítette a koncepciót

2020. december 16.

Alig egy hónappal azt követően, hogy közmeghallgatás helyett egy fórumon ismertették az egyik helyi vállalkozó új, helyi buszközlekedési koncepcióját, december 16-án a véleményező közgyűlésen már eredményt is hirdettek Hódmezővásárhelyen. A győztes, a terveket elkészítő Joványbusz Kft. lett.

Az hogy hogyan jutottunk el idáig abban a városban, ahol a közelmúlt jelszavai között mindig kiemelten szerepeltek azok a kifejezések, mint transzparencia, nyílt pályázat, nyilvánosság, az több mint érdekes.

Nézzük sorjában.

A város tömegközlekedésének átalakítása sokszor napirenden volt már, de ennek érdekében kimerítő lépések nem történtek. Többek között olvasóink is joggal vetették fel, nem történt igényfelmérés, közvéleménykutatás, független szakértők bevonása. Egyszerűen egy vállalkozó – önként, vagy felkérésre – elkészített egy tervet. Az önkormányzat ugyan azt írta, a tervezet kialakítását széleskörű egyeztetés előzte meg, de erről elég keveset hallottunk, arról nem is beszélve, hogy ezek eredményeit ki ismerhette meg, a terveket készítő vállalkozó, vagy a majdani, leendő versenytársak is?

A következő fejezet az a bizonyos novemberi fórum-közmeghallgatás volt, ahol a vállalkozó bemutatta az általa kidolgozott terveket. Ezután alig telt el másfél hónap, őt hirdették ki győztesnek a régi-új szolgáltatásra. A lakossági véleményeket, kérdéseket ott lehetett elmondani, utólag csak némi közjáték után sikerült választ kérnünk olvasónk kérdéseire.

Nem hozták nyilvánosságra a pályázat részleteit sem. Itt az önkormányzat valamiféle jogi akadályra hivatkozott, hogy a Volánbusznak még érvényes szerződése van, és egyébként is pályáztak. Pár hete még hat pályázóról szólt a kommunikáció, mára kiderült, mindössze ketten adtak be pályázati anyagot. Pár hete még a polgármester arról beszélt, a Volánbusz is indul a tenderen, majd vasárnap este kiderült, nem is adott be pályázatot a cég.

Olvasónk Bencze Tamás, aki több lényegi kérdést és aggályt is megfogalmazott korábban, az egyik vasárnap esti polgármesteri megnyilvánulásra a következő választ adta NOVEMBERBEN írt levelében:

“…A projektről eddig annyit lehet tudni, hogy a város a Volánbusztól át akarja játszani a helyi tömegközlekedést egy vállalkozásnak. Itt kellene eldönteni, hogy mi a cél! Használható tömegközlekedés megteremtése, vagy annak használhatatlanul tartása és átjátszása barátoknak?…”

Olvasónk levele ITT olvasható.

Komoly aggályok és kérdések a vásárhelyi buszközlekedés tervezett átalakításával kapcsolatban

További kérdések a vásárhelyi buszközlekedésről

Olvasónk és portálunk is reagál a polgármester üzenetére

Márki-Zay Péter tételesen válaszolt olvasónk buszközlekedéssel kapcsolatos kérdéseire

Nyílt levél olvasónktól Márki-Zay Péterhez

Most már biztos: márciustól nem a Volánbusz látja el a helyi buszközlekedést Vásárhelyen