Hajómérnök: a kiemeléskor ketté is törhet a Hableány
A szakember azt mondta, kockázatot jelent, hogy nem lehet tudni, pontosan milyen sérülések vannak a hajótesten, emelés közben ugyanis bizonyos pontokon a hajótest hajlik, ha pedig éppen ilyen helyen sérült meg, könnyen eltörhet.
Egy másik probléma, hogy amikor megemelik a hajótestet, a folyó a sodrás irányába is elkezdi nyomni – tette hozzá, hangsúlyozva, emiatt komoly előkészületekre van szükség.
Kitért arra is, a 65 évvel ezelőtti balatoni hajóbaleset műszaki probléma miatt történt. A „Pajtás” hajót ugyanis átalakították, a faszerkezetű árnyékoló helyére fémet építettek, a teli ablakokat ökörszem ablakokra cserélték, és kivették a hajó aljából a betont is. Ezek a változtatások a hajó súlypontját felfelé vitték, ezért amikor szűken, nagyobb tempóval kanyarodott, felborult – ismertette.
Egyik olvasónk, aki a helyszínről fotókat is küldött, arról számolt be, hogy a hídon végig fekete zászlók vannak elhelyezve, a környéken pedig több rendőrt is lehet látni.
Közben a hirado.hu arról számolt be, hogy legkorábban vasárnap vagy hétfőn mehet a Margit hídhoz a Clark Ádám.
Siklós Gabriella, az Országos Vízügyi Főigazgatóság szóvivője csütörtök reggel az M1-en azt mondta, a legfrissebb, reggel 8-as adat szerint a Duna vízállása 458 centiméter.
A következő 24 órában még várhatóan 5-10 centivel emelkedni fog, ezt követően kezd majd apadni. Az előrejelzések szerint a Duna körülbelül vasárnap vagy hétfőn éri el a 420 centiméteres szintet, ami szükséges a Clark Ádám úszódarunak a Margit híd alatti átkeléséhez – fogalmazott.
(Borítókép: kotrógép egy hajón a hajóbalesetben elsüllyedt Hableány turistahajó közelében a Margit hídnál június 6-án. Fotó: MTI/Lakatos Péter; többi kép: olvasói fotók)