quotescamera408D8217-1508-42F1-8C7C-9B81D4D48B57BF2C6754-57F9-416E-81DD-671EE8AD8D71DD13BF45-FD0E-4F5E-BCB8-EE0968EEB4D2DD13BF45-FD0E-4F5E-BCB8-EE0968EEB4D292333EC4-7DF2-4B9F-A7BF-114B75EE0347chevron_thin_rightchevron-downchevron-firstchevron-lastchevron-leftchevron-nextchevron-prevchevron-right582A3CB2-04DA-4E39-837D-58C0907011FD582A3CB2-04DA-4E39-837D-58C0907011FDchevron-upA659D4DE-32ED-45A3-A6C5-A48FFE2B488D75140C12-4E5F-4759-9FD3-4300BCD98B0CB69DB86E-0DDE-4383-BD92-653067C2563303A7445C-E555-4556-9278-5815BF71C9AF16DD793C-5D61-45BF-AFAF-6DE315DB19D01A6A983E-3DA3-4A07-ACA8-60B780BA8F5Bsearch-bigD9E58768-0281-47D1-8191-45C7CE673AF893DB4080-7C8D-467D-8E27-6ECB71C8D144C6DE3A5E-B153-4D9B-9D7B-F226C80BCB9A1D118CCB-65D4-4236-8317-A87D534DDCA8001646AA-7655-4585-ADCC-738ED6F09280
2024. 12. 08. vasárnap
  -  Mária
Vásárhely24.com archívum

Átadták pénteken a Vásárhely-Maroslele közötti kerékpárutat

2019. március 22.

Három település – Hódmezővásárhely, Maroslele, Makó, – összefogásának eredménye, hogy kerékpárút épülhetett a két város között. A kerékpárút szükségessége, ötlete nem a közelmúltban vetődött fel, 2006 és 2010 között Lázár János polgármestersége idején újvárosi és batidai fórumokon is jelezték a lakosok, hogy az érintett területen veszélyes a közlekedés. A 2014-2020-as Területi-és Településfejlesztési Operatív Programnak köszönhetően, 100 százalékos támogatottsággal lehetőség nyílt az út megvalósítására, egészen Makóig, 25 kilométeren, összesen több, mint 875 millió forintból. Ebbe beletartozik a Hősök tere Városház utca és Dr. Imre József utca közé eső szakaszán egy forgalomcsillapított autóút kerékpársávval és a környező területek rendezése, új járdák és LED-világítás is.

A maroslelei szakasz átadása egy hónap múlva esedékes, az addig, illetve Batidáig húzódo szakaszt pedig már használhatják, sőt lényegében már használják is az arra járók.

Az elmúlt időszakban Vásárhelyen – a város méretéhez viszonyítva kiemelkedő mértékben – 70 kilométernyi kerékpárút épült.

Benkő Zsolt kiemelte, az Almási István és korábban Lázár János nevével fémjelzett városvezetés 70:0 arányban nyerésre áll a Márk-Zay korszakkal szemben. Az új polgármester regnálása alatt nem a város fejlesztésével és menedzselésével, hanem a közszerepléssel, médiamegjelenéssel foglalkozik. Az elmúlt években a korábbi városvezetés megalapozta a Hódmezővásárhely közlekedési koncepcióját, ám Márki-Zay Péternek ezt még folytatni sem sikerült. Sőt, a Modern Városok Programban megkért és megítélt 117 kilométernyi új, külterületi kerékpárút-építésre vonatkozó pályázat is veszélybe került, mivel 2018-ben és 2019 elején abban semmiféle előrelépés nem történt – hangsúlyozta a képviselő egyben szégyenletesnek nevezve a polgármester érdektelenségét és tehetetlenségét. Biztosan nagyon fontos az állandó pózolás, és az hogy az előző vezetés által kijárt kerékpárúton pár támogatójával kerekezzen, de inkább a várossal kéne foglalkozni és legalább kihasználni a korábban kiharcolt lehetőségeket – tette hozzá.