fbpx
quotescamera408D8217-1508-42F1-8C7C-9B81D4D48B57BF2C6754-57F9-416E-81DD-671EE8AD8D71DD13BF45-FD0E-4F5E-BCB8-EE0968EEB4D2DD13BF45-FD0E-4F5E-BCB8-EE0968EEB4D292333EC4-7DF2-4B9F-A7BF-114B75EE0347chevron_thin_rightchevron-downchevron-firstchevron-lastchevron-leftchevron-nextchevron-prevchevron-right582A3CB2-04DA-4E39-837D-58C0907011FD582A3CB2-04DA-4E39-837D-58C0907011FDchevron-upA659D4DE-32ED-45A3-A6C5-A48FFE2B488D75140C12-4E5F-4759-9FD3-4300BCD98B0CB69DB86E-0DDE-4383-BD92-653067C2563303A7445C-E555-4556-9278-5815BF71C9AF16DD793C-5D61-45BF-AFAF-6DE315DB19D01A6A983E-3DA3-4A07-ACA8-60B780BA8F5Bsearch-bigD9E58768-0281-47D1-8191-45C7CE673AF893DB4080-7C8D-467D-8E27-6ECB71C8D144C6DE3A5E-B153-4D9B-9D7B-F226C80BCB9A1D118CCB-65D4-4236-8317-A87D534DDCA8001646AA-7655-4585-ADCC-738ED6F09280
2024. 06. 22. szombat
  -  Paulina
Vásárhely24.com archívum

Dinamikusak, kényelmesek és kímélik a környezetet: az autózás jövője Vásárhelyen

2018. március 29.

„Szent meggyőződésünk, hogy az elektromobilitás a közlekedés jövője. Az itt látható autók egyelőre a belépőszintet jelentik ebbe a világba.” – mondta el Fejes Péter, aki már évek óta birtokol elektromos járművet. Hozzátette, az autóipar és az autós közélet is egyre inkább arról szól, hogy kinek milyen elektromos járműve van, annak mekkora a hatótávolsága, milyen gyorsan lehet őket tölteni, milyen új technológiák vannak.

Még a legegyszerűbb elektromos autó is hatalmas teljesítményre képes, ami gyakran meglepi azokat, akik eddig csak hagyományos gépjárműveket használtak. Hódmezővásárhelyen körülbelül hat és tíz között van a teljesen elektromos autók száma, ezen felül pedig néhány hibriddel is lehet találkozni.

Fejes Péter elmondta, a terjedés egyik akadálya a töltőinfrastruktúra, de Vásárhely megtette az első lépést ebbe az irányba. Természetesen a vásárhelyi autósoknak az innen 60-70 km-re lévő töltőállomások lennének a fontosak, de már látható a fejlődés. Az, hogy egy elektromos autó mekkora távot tud megtenni, sok tényezőtől függ: üzemel-e a klíma, fűtenek-e benne, milyen gyorsan mennek vele. Városi közlekedésre tökéletes, de 60 km-t is gond nélkül meg tud tenni.

„Ezek az autók jól mennek, takarékosak, egyszerűen élmény velük közlekedni.” – mondták el a társaság tagjai, amit volt szerencsénk kipróbálni.

A próbakör végén világossá vált, hogy ez a közösség imádja ennyire az elektromos autókat: halkan, egyenletesen, mindenféle rázkódás és erőlködés nélkül suhannak az utakon, teljesen más élmény, mint egy dízel vagy benzines kocsiban ülni. Arról nem is beszélve, hogy az ember nyugodtan dőlhet hátra, hiszen a környezetet sem szennyezi.