fbpx
quotescamera408D8217-1508-42F1-8C7C-9B81D4D48B57BF2C6754-57F9-416E-81DD-671EE8AD8D71DD13BF45-FD0E-4F5E-BCB8-EE0968EEB4D2DD13BF45-FD0E-4F5E-BCB8-EE0968EEB4D292333EC4-7DF2-4B9F-A7BF-114B75EE0347chevron_thin_rightchevron-downchevron-firstchevron-lastchevron-leftchevron-nextchevron-prevchevron-right582A3CB2-04DA-4E39-837D-58C0907011FD582A3CB2-04DA-4E39-837D-58C0907011FDchevron-upA659D4DE-32ED-45A3-A6C5-A48FFE2B488D75140C12-4E5F-4759-9FD3-4300BCD98B0CB69DB86E-0DDE-4383-BD92-653067C2563303A7445C-E555-4556-9278-5815BF71C9AF16DD793C-5D61-45BF-AFAF-6DE315DB19D01A6A983E-3DA3-4A07-ACA8-60B780BA8F5Bsearch-bigD9E58768-0281-47D1-8191-45C7CE673AF893DB4080-7C8D-467D-8E27-6ECB71C8D144C6DE3A5E-B153-4D9B-9D7B-F226C80BCB9A1D118CCB-65D4-4236-8317-A87D534DDCA8001646AA-7655-4585-ADCC-738ED6F09280
2024. 04. 19. péntek
  -  Emma
Makó

Tudatos fogyasztásra is oktat a Návay

2017. február 22.

A Fogyasztói Tudatosságra Nevelő Iskola címet kapta meg öt évre a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium pályázatán A Návay iskola. Az elismerést ma vették át. A minisztérium azt vizsgálta, hol jelenik meg kiemelten az oktatásban a vásárlói, és kereskedelmi tudatosságra nevelés.

Nagy Szabolcs – Makó

A fogyasztóvédelemnek, vagy vásárlói tudatosságnak a hazai köznevelésben nincs külön gyakorlata, nem épülnek erre tantárgyak az oktatásban, ez azonban nem jelenti azt, hogy nem kellene foglalkozni vele minél fiatalabb korban. Ezért írta ki erre szóló pályázatát a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium, amellyel olyan iskolákat díjaznak, amelyek óráin közvetlenül, vagy közvetetten megjelenik ez a terület.

– Amikor elolvastuk a pályázati kiírást, arra jutottunk, hogy kötelességünk részt venni rajta, hiszen mi magunk is olyan szakembereket képzünk, akiknek tudatosan kell gondolkodnia a fogyasztóvédelemről, a vásárlásról, hiszen ők a kereskedelemben vesznek részt. Minden általunk oktatott szakmát érint a téma, a így a tanórák során kitérünk a helytelen üzleti magatartások kivédésére, a jó minőségű áruk kiválasztására, a magyar termékek, és az egészséges életmód előnyben részesítésére is. – tudtuk meg Kincses Tímea igazgatótól.

Kincses Tímea igazgató az NFM elismerő oklevelével.

 

 

 

 

A Návay iskola sikeresen pályázott, a díj elnyerésével mostantól 5 évig hivatalosan is viselheti a Fogyasztói Tudatosságra Nevelő Iskola címet.

– Fogyasztói társadalomban élünk, folyamatosan bombáznak minket mindenféle ajánlatokkal, meg kell tudnunk különböztetni a jó, és rossz ajánlatokat, ehhez pedig kell egyfajta szűrő, ezt hívjuk fogyasztói tudatosságnak. Ezért fontos megcélozni a legfiatalabb generációkat is, hiszen belőlük kerül majd ki a jövő vállalkozói, és fogyasztói rétege – válaszolta kérdésünkre a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium fogyasztóvédelemért felelős államtitkára. Keszthelyi Nikoletta hozzátette: a tudatos vásárlói döntések egyik legfontosabb területe a fogyasztói jogok, és lehetőségek ismerete.

A fogyasztóvédelemért felelős helyettes államtitkár a zsűrizést is elvállalta.

Az intézmény erre az alkalomra aplakátversenyt is hirdetett, az osztályoknak azt kellett megtervezniük, hogyan népszerűsítenék a tudatos fogyasztói magatartást. A plakátok zsűrizésében részt vett Czirbus Gábor alpolgármester, Nagy Norbert, a Hódmezővásárhelyi Szakképzési Centrum szakmai főigazgató-helyettese, illetve Keszthelyi Nikoletta fogyasztóvédelemért felelős államtitkár is. A győztes osztály a 9. a. lett.

– A tanárnőnk mondta, hogy lesz ilyen verseny, és nagyon örültünk neki. Az osztály külön órákon gyűlt össze, együtt csináltuk. Megnéztük mik a szempontok, mit kell csinálni, és a szerint alakítottuk ki a végleges tervet. – mondta el kérdésünkre Hortobágyi Vivien.

A fiataloktól azt is megkérdeztük, mit jelent számukra a fogyasztói tudatosság, mit tartanak benne fontosnak. – Szerintem az egyik legfontosabb, hogy ne költsünk olyanra, amire nincs szükségünk. Az csak pénzkidobás, és lehet, hogy nem is fogjuk használni, hiába vettük meg. – fogalmazott Köteles Krisztina, aki szintén a plakátversenyen győztes osztály tanulója.

Az iskola a cím elnyerésével azt is vállalta, hogy a saját maga által kidolgozott tananyagot, és a minisztériumtól kapott segédanyagot felhasználva az osztályfőnöki órákon további hasznos információkat is átad a tanulóknak.