quotescamera408D8217-1508-42F1-8C7C-9B81D4D48B57BF2C6754-57F9-416E-81DD-671EE8AD8D71DD13BF45-FD0E-4F5E-BCB8-EE0968EEB4D2DD13BF45-FD0E-4F5E-BCB8-EE0968EEB4D292333EC4-7DF2-4B9F-A7BF-114B75EE0347chevron_thin_rightchevron-downchevron-firstchevron-lastchevron-leftchevron-nextchevron-prevchevron-right582A3CB2-04DA-4E39-837D-58C0907011FD582A3CB2-04DA-4E39-837D-58C0907011FDchevron-upA659D4DE-32ED-45A3-A6C5-A48FFE2B488D75140C12-4E5F-4759-9FD3-4300BCD98B0CB69DB86E-0DDE-4383-BD92-653067C2563303A7445C-E555-4556-9278-5815BF71C9AF16DD793C-5D61-45BF-AFAF-6DE315DB19D01A6A983E-3DA3-4A07-ACA8-60B780BA8F5Bsearch-bigD9E58768-0281-47D1-8191-45C7CE673AF893DB4080-7C8D-467D-8E27-6ECB71C8D144C6DE3A5E-B153-4D9B-9D7B-F226C80BCB9A1D118CCB-65D4-4236-8317-A87D534DDCA8001646AA-7655-4585-ADCC-738ED6F09280
2021. 07. 30. péntek
  -  Judit, Xénia
Promenad.hu archívum

10 típus, akiket utál a főnök

2012. április 28.


A CBS News összegyűjtötte azt a tíz viselkedéstípust, amely a leginkább idegesíti feletteseinket.

A fontoskodó

Az ebbe a kategóriába tartozó kolléga hajlamos túlságosan komolyan venni magát. Ha kéréssel fordulnak hozzá, rögtön a határidőnaplója után kutat, nem ad konkrét választ, inkább megígéri, hogy visszatér, amint áttekintette időbeosztását. Ha megoldandó problémát vetnek fel neki, hirtelen rengeteg kérdése, aggálya van és a legapróbb részleten is fennakad. Munkatársai egy ideig küzdenek vele, majd továbbállnak.

Az örök negatív

Az illető előszeretettel hangoztatja, hogy mit miért nem lehet megoldani, vagy miért nem helyes az a hozzáállás, amelyet a vállalat egy adott üggyel kapcsolatban tanúsít. Mindenben megtalálják a hibát, de soha nem állnak elő javító szándékú megoldásokkal, vagy javaslatokkal. Jellemzően még a hétköznapi munkafolyamatokban is találnak vitára alkalmas elemet és minden lehetőséget megragadnak arra, hogy feszültséget teremtsenek. Az ilyen kolléga nemcsak a munkatársaktól, de az egész vállalattól elszívja az energiát.

A megbízhatatlan

Tipikus eset, amikor a főnök egy fontos tárgyalásra prezentáció készítésével bíz meg valakit, a cél, hogy a témával kapcsolatos információk, táblázatok, elemzések készen álljanak a nagy napra. Az illető az utolsó pillanatban át is küldi az anyagot, amely hiányos, ráadásul hemzseg a hibáktól. A szembesítéskor kifogások özönét zúdítja a főnökre, holott több mint két hét állt a rendelkezésére a munka elvégzésére.

A könyörgő

Egy főnök számára nincs idegesítőbb, mint amikor egy számára még szinte ismeretlen munkatárs folyamatosan azt hajtogatja: „bízz bennem”. Ha valóban megbízik az illetőben a főnök, akkor erre nem kell emlékeztetni, ha pedig még nem alakult ki a bizalom, akkor azt először meg kell szolgálni. A „bízz bennem” felszólításnak semmilyen pozitív üzenete nincs, inkább elgondolkoztatja az embert azon, hogy milyen érvek szólhatnak a bizalom ellen.

A mindentudó

A legkiválóbb vezetők tisztában vannak vele, hogy tudásuk limitált és hogy sokszor a megfelelő kérdéseket feltenni fontosabb, mint maga a válasz. Éppen ezért valahányszor a vállalat „legokosabb” alkalmazottja úgy tesz, mint aki minden tudás birtokában van, veszít szakmai és emberi hitelességéből.

A rugalmatlan

Az ebbe a típusba tartozó munkatársak meg vannak győződve róla, hogy mindent csak egyféleképpen lehet elvégezni, méghozzá úgy, ahogyan ők szokták. Ez a fajta makacsság és rugalmatlanság olyan szintet ölthet, amikor már képtelenség együtt dolgozni az illetővel. Valószínűleg ez is a célja.

A kishitű

Ha új munkatárs érkezik az irodába, természetes, hogy egy ideig fogni kell a kezét és a betanulás idején segítségre szorul. Más kérdés, ha az illető később is megmarad ebben az állapotban: önbizalma a nullával egyenlő, ideges, tele van kétségekkel és mindenben útmutatásra és ellenőrzésre szorul. Minden bizonnyal fél, hogy elront valamit és felelősségre vonhatják. Szomorú és egyben valódi probléma is a cég számára egy ilyen dolgozó.

Az önimádó

Az ebbe a típusba tartozó munkatársat leginkább a megbeszélések során lehet kiszúrni. Ő az, aki mindig pontosan tudni akarja, hogy mit miért csinálunk egy bizonyos módon, és miért nem jöhet szóba egy második, vagy harmadik féle verzió. Valójában csak a többiek idejét vesztegeti, miközben szereti a saját hangját hallgatni. A szószátyár önimádó típus inkább beszél a munkáról, ahelyett, hogy elvégezné.

A „minden lében kanál”

A legtöbb közösségben akad valaki, aki úgy érzi, hogy neki mindenben részt kell vennie és mindenről tudnia kell. A külső szemlélő számára segítőkésznek tűnhet, mivel valóban mindenhol ott van és kész „segítséget” nyújtani. Egy idő után persze rájönnek a kollégák, hogy valójában csak saját maguk szórakoztatásáról és a valódi munka elkerülésére kidolgozott stratégiáról van szó.

Az elvek rabja

A főnök számára idegesítő lehet, ha valaki rendszeresen az „elvekre” hivatkozik és nem etikai, vagy jogi értelemben. Előfordulhat, hogy valaki e mögé bújva fogalmazza meg másokkal kapcsolatos szubjektív kifogását, például: „Nem értem, hogy miért XY kapta a promóciós feladatokat, számomra nem probléma, de ellenkezik az elveinkkel.” Ilyen esetben világos, hogy az illető saját privilégiumának tekint egy olyan feladatot, amelynek elvégzésére nincs kizárólagos felhatalmazása.

Forrás:profession.hu