fbpx
quotescamera408D8217-1508-42F1-8C7C-9B81D4D48B57BF2C6754-57F9-416E-81DD-671EE8AD8D71DD13BF45-FD0E-4F5E-BCB8-EE0968EEB4D2DD13BF45-FD0E-4F5E-BCB8-EE0968EEB4D292333EC4-7DF2-4B9F-A7BF-114B75EE0347chevron_thin_rightchevron-downchevron-firstchevron-lastchevron-leftchevron-nextchevron-prevchevron-right582A3CB2-04DA-4E39-837D-58C0907011FD582A3CB2-04DA-4E39-837D-58C0907011FDchevron-upA659D4DE-32ED-45A3-A6C5-A48FFE2B488D75140C12-4E5F-4759-9FD3-4300BCD98B0CB69DB86E-0DDE-4383-BD92-653067C2563303A7445C-E555-4556-9278-5815BF71C9AF16DD793C-5D61-45BF-AFAF-6DE315DB19D01A6A983E-3DA3-4A07-ACA8-60B780BA8F5Bsearch-bigD9E58768-0281-47D1-8191-45C7CE673AF893DB4080-7C8D-467D-8E27-6ECB71C8D144C6DE3A5E-B153-4D9B-9D7B-F226C80BCB9A1D118CCB-65D4-4236-8317-A87D534DDCA8001646AA-7655-4585-ADCC-738ED6F09280
2024. 05. 29. szerda
  -  Magdolna
Promenad.hu archívum

Antal: Demszkynek is voltak konkrét kérései

2010. március 14.

Állítása szerint a főpolgármester két esetben is személyesen telefonált rá és ajánlott a figyelmébe két céget. Demszky Gábor cáfol.
Újabb volt BKV-vezető adott interjút a Magyar Nemzetnek. A házi őrizetben lévő Antal Attila volt vezérigazgató a Balogh Zsolt korábbi megbízott vezérigazgatóval egy hete megjelent interjú után döntött úgy, hogy ő is nyilatkozik a lapnak.

Antal Attila a metróberuházásról úgy vélekedik: működésképtelen, dilettáns a konstrukció. Szerint a főpolgármester felelőssége látható abban, hogy nem volt egységes projektvezetés, olyan szerződések születtek, amelyekben egymással homlokegyenest ellenkező kitételek vannak. Egyúttal képtelenségnek nevezte, hogy egy ilyen méretű beruházásban nincs fővállalkozó, nincs egy olyan szervezet, amely mindent kézben tart. Mindent szétszedtek külön szerződésekre, és ez magában hordozta a különféle alkuk lehetőségét fogalmazott a Magyar Nemzetnek.

A volt vezérigazgató azt mondta: Demszky Gábor szerint ha fővállalkozói rendszerben épül a négyes metró, akkor többe került volna. `Az persze igaz, hogy a fővállalkozót meg kell fizetni, de a Demszky-féle szisztémában sokkal több pénz ment el a különféle vitákkal, perekkel, csúszásokkal” hívta fel a figyelmet az interjúban.

Antal Attila beszámolt a lapnak arról is: volt olyan eset, amikor a főpolgármester közölte vele, hogy a BKV egy konkrét cégtől rendeljen meg egy konkrét terméket: egy bizonyos üzemanyagba keverhető adalékanyagot. Ez a volt vezérigazgató szerint pár tíz millió forint kiadást jelentett a társaságnak.

Egy másik esetben olvasható az interjúban Demszky Gábor azzal hívta fel Antal Attilát, hogy a Sawyer-Miller Group nevű marketing- vagy PR-céget amely már akkor is szerződésben állt a BKV-val más területeken is foglalkoztassák. Az interjú szerint ez a társaság bonyolította Demszky Gábor kampányait.

A volt vezérigazgató elmondta, hogy Demszky Gábornak és Hagyó Miklós volt szocialista főpolgármester-helyettesnek megvoltak a kulcsemberei a vállalatnál. `Nem Hagyó vagy Demszky tett javaslatot valamire, hanem a lobbistái` fogalmazott. Az általuk beterjesztett anyagokkal formailag soha nem volt probléma mondta a lapnak Antal Attila.

Balogh Zsolt, a BKV Zrt. volt megbízott vezérigazgatója korábbi kijelentésére, amely szerint egy-egy protekciós közbeszerzésen hiába volt a győztes ajánlat a legkedvezőbb, utólag jöttek mindig a módosítások, Antal Attila azt mondta: ez valószínűleg így volt. `Én mindenesetre nem írtam alá olyan szerződést, amelyen ne szerepelt volna előttem az összes szükséges aláírás` tette hozzá.

A főpolgármester közleményben reagált Antal Attila vádjaira. Demszky Gábor alaptalannak nevezte az állításokat és jogi lépéseket helyezett kilátásba. Az adalékanyagról szólva a főpolgármester azt írta: BKV-s körökből úgy értesült, hogy spórolásképpen Antal Attila nem akarta beszerezni az addig alkalmazott adalékanyagot, Demszky Gábor viszont úgy ítélte meg: annak elhagyása később jóval nagyobb motorjavítási költségeket generált volna, így jelezte: nem ezzel kellene takarékoskodni.

A Sawyer-Millerrel kapcsolatban a főpolgármester úgy reagált, hogy csak a cég vezetője dolgozott a kampányaiban, maga a cég nem. A vállalkozás nyílt közbeszerzésen nyerte el a 4-es metró tájékoztatási feladatait, és Demszky Gábor állítása szerint csupán annyit mondott Antal Attilának, hogy elégedett a céggel.

A főpolgármester közleménye szerint a volt vezérigazgató máig nem bocsátotta meg neki, hogy a botrányos busztender után lemondásra szólította fel.Forrás:MR1