fbpx
quotescamera408D8217-1508-42F1-8C7C-9B81D4D48B57BF2C6754-57F9-416E-81DD-671EE8AD8D71DD13BF45-FD0E-4F5E-BCB8-EE0968EEB4D2DD13BF45-FD0E-4F5E-BCB8-EE0968EEB4D292333EC4-7DF2-4B9F-A7BF-114B75EE0347chevron_thin_rightchevron-downchevron-firstchevron-lastchevron-leftchevron-nextchevron-prevchevron-right582A3CB2-04DA-4E39-837D-58C0907011FD582A3CB2-04DA-4E39-837D-58C0907011FDchevron-upA659D4DE-32ED-45A3-A6C5-A48FFE2B488D75140C12-4E5F-4759-9FD3-4300BCD98B0CB69DB86E-0DDE-4383-BD92-653067C2563303A7445C-E555-4556-9278-5815BF71C9AF16DD793C-5D61-45BF-AFAF-6DE315DB19D01A6A983E-3DA3-4A07-ACA8-60B780BA8F5Bsearch-bigD9E58768-0281-47D1-8191-45C7CE673AF893DB4080-7C8D-467D-8E27-6ECB71C8D144C6DE3A5E-B153-4D9B-9D7B-F226C80BCB9A1D118CCB-65D4-4236-8317-A87D534DDCA8001646AA-7655-4585-ADCC-738ED6F09280
2024. 05. 29. szerda
  -  Magdolna
Promenad.hu archívum

Nem készül el határidő előtt az M6-os

2010. március 12.

A hónap utolsó napján, vagyis az építési szerződésben szereplő határnapon helyezik forgalomba az M6-os autópálya utolsó, Szekszárd-Pécs szakaszát – értesült lapunk. Vagyis mégsem adják át a tervekhez képest korábban a pályát. A dél-dunántúli sztrádarészen már csak az utolsó simítások zajlanak. Így a burkolatjelek festése, a tájékoztató táblák felszerelése, és az egyéb forgalomtechnikai munkálatok elvégzése folyik. A pályán kiépített négy alagút biztonsági berendezéseinek a telepítése, illetve tesztelése már befejeződött. Jelenleg a létesítmények műszaki átadás-átvétele történik. Ezek az építmények a későbbiekben különleges figyelemben részesülnek majd. A földalatti átjárók forgalmának az ellenőrzését, azok üzemeltetését a szintén most kialakított, az alagutakhoz közeli bátaszéki diszpécser központból végzik majd a pályamérnökség dolgozói.

A szakemberek szerint az utó-munkák elvégzését jelentősen megnehezítette az elmúlt hónapokban tapasztalt szokatlanul hideg, csapadékos téli időjárás, de a kivitelezők képesek voltak tartani az építési menetrendet, illetve az átadás-átvételi procedúra feszített ütemtervét. (A sztrádarész forgalomba helyezésének azért 2010. március vége lett a határideje, mert idén Pécs Európa egyik kulturális fővárosa.) Az építkezést korábban nagymértékben hátráltatta, hogy 2008 júliusában beomlott az akkor kiépülő, Budapest felőli első, “A” jelű alagút, s emiatt a létesítményt magában foglaló szakaszon mintegy két hónapra leálltak az építési munkák.

Az új pályaszakasz úgynevezett PPP projekt (közösségi- és magánerős közös beruházás) keretében épül. Ennek lényege az, hogy az építési konzorcium saját forrásaiból hozza létre az utat, illetve finanszírozza annak fenntartását, s ennek fejében a kormány a használatba vételt követően minden évben úgynevezett rendelkezésre állási díjat fizet a társaságnak. A most átadandó szakaszok tervezését, építését, felújítását, üzemeltetését, fenntartását és e tevékenységek finanszírozását magában foglaló koncessziós szerződés 30 éves időszakra szól. A koncessziós időszak részben azért ilyen hosszú, hogy legalább egy teljes burkolatfelújítás megtörténjen, mielőtt állami kézbe kerül a sztrádarész.

Az M6-M60 autópálya mintegy 81 kilométer hosszú. A pálya Szekszárd-Bóly, illetve Bóly-Pécs szakaszát egyaránt a Mecsek Autópálya Koncessziós Zrt. építi. Az útépítő konzorcium tagjai a Strabag AG, a Colas S.A., a Bouygues Travaux Publics S.A., a John Laing Infrastructures Limited angol befektetési alap, illetve az Intertoll-Europe Zrt. A beruházás értéke 266 milliárd forint.

A dél-dunántúli nyomvonal két főbb részre tagolódik: az M6-os Szekszárd-Bóly 49 kilométeres és az M60-as Bóly-Pécs közötti 30,2 kilométeres szelvényére. A két pályarészen összesen 87 hidat, 15 útkereszteződést, tíz csomópontot, öt pihenőhelyet, négy alagutat, és két mérnökségi telepet alakítottak ki. Az új sztráda-szakaszt 130 kilométer/óra utazási sebességre tervezték, az alagutaké pedig 90 kilométer/óra. Ez szigorú építési előírások teljesítését követelte meg mind az emelkedők, mind a kanyarok vízszintes és függőeleges íve, illetve a pályatest dőlésszöge tekintetében.Forrás: szegedindex.hu