fbpx
quotescamera408D8217-1508-42F1-8C7C-9B81D4D48B57BF2C6754-57F9-416E-81DD-671EE8AD8D71DD13BF45-FD0E-4F5E-BCB8-EE0968EEB4D2DD13BF45-FD0E-4F5E-BCB8-EE0968EEB4D292333EC4-7DF2-4B9F-A7BF-114B75EE0347chevron_thin_rightchevron-downchevron-firstchevron-lastchevron-leftchevron-nextchevron-prevchevron-right582A3CB2-04DA-4E39-837D-58C0907011FD582A3CB2-04DA-4E39-837D-58C0907011FDchevron-upA659D4DE-32ED-45A3-A6C5-A48FFE2B488D75140C12-4E5F-4759-9FD3-4300BCD98B0CB69DB86E-0DDE-4383-BD92-653067C2563303A7445C-E555-4556-9278-5815BF71C9AF16DD793C-5D61-45BF-AFAF-6DE315DB19D01A6A983E-3DA3-4A07-ACA8-60B780BA8F5Bsearch-bigD9E58768-0281-47D1-8191-45C7CE673AF893DB4080-7C8D-467D-8E27-6ECB71C8D144C6DE3A5E-B153-4D9B-9D7B-F226C80BCB9A1D118CCB-65D4-4236-8317-A87D534DDCA8001646AA-7655-4585-ADCC-738ED6F09280
2024. 05. 28. kedd
  -  Emil, Csanád
Promenad.hu archívum

Kilenc tipp, hogy betegen is túléld a munkanapot

2010. február 04.

Elég egy kellemetlen megfázás, egy kis gyomorrontás, vagy egy álmatlanul töltött éjszaka, hogy teljesen kiüsd magad. Ilyenkor mi sem volna jobb, mint fejedre húzni a takarót, és kivárni, amíg jobb idők köszöntenek rád. Ez azonban nem mindig megvalósítható. Ha többen is betegek a munkahelyeden, ha egy már hetek óta rögzített megbeszélés vár rád, vagy egyszerűen csak sok a munkád, nem teheted meg, hogy a fejedre húzd a takarót. Így a jobb idők még váratnak magukra.

Persze az sem megoldás, hogy bemész dolgozni, majd az asztalra borulva próbálod kibírni a nyolc órát, hiszen ha már ott vagy, teljesítened kell. Negyedóránként az órádra pillantasz, várod, mikor jár le végre a munkaidő, de az érzékelt örökkévalóság helyett csak perceket vánszorgott odébb a mutató. A megbeszélésen igyekszel szörcsögés nélkül venni a levegőt, holott szíved szerint csak bambulnál bután. A telefonok túl hangosan csörögnek, a nyomtató lézere egyenesen az agyadba égeti a betűket, a monitor pedig olyan erővel világít, mintha szoláriumban ülnél. Hát igen, a helyzet nem könnyű, a hazamenetel pedig még odébb van.

Mit tehetsz ilyenkor?

Ilyenkor minden segítség elkélne, de persze nincs mindig ott valaki, aki megérti a helyzeted, és hazazavar, esetleg átveszi a munkád. Célszerű tehát előre felkészülni minden betegen eltöltött napra, és olyan stratégiát kidolgozni, amellyel te is túlélsz, de a feladataid sem maradnak elvégezetlenül. A Medipresszel közösen összegyűjtöttünk 10 tippet, amelyek elsőre talán butaságnak tűnnek, de hidd el, szükség esetén nagy segítségedre lehetnek.

1. Fürdő

Reggel végy pihentető fürdőt. A tisztaság érzése jótékonyan hat a lelkiállapotra. Ha a betegséget stressz okozza, akkor is segíthet, a fürdő ugyanis javítja a vérkeringést, és jobban is érzed majd magad tőle.

2. Kommunikáld a problémát!

Mondd el közvetlen felettesednek, hogy nem érzed jól magad. Ha tudják előre, nem fognak csodálkozni. Ez talán arra ösztönzi őket, hogy kevesebb munkával halmozzanak el a nap folyamán.

3. Ellenőrizd, hogy gyógyulsz-e!

Győződj meg róla, hogy a megfelelő gyógyszeres kezelésben részesülsz-e. Semmi sem rosszabb a gyomorégésnél és a fejfájásnál, főleg ha nem tudod, mi okozza.

4. Ma csak egészségesen!

Kerüld a kávét és az egészségtelen ételeket. Akár rosszabbul is lehetsz tőlük. A gyümölcsök és a tea hatékony lehet.

5. Légy diszkrét!

Ne mondj el mindenkinek minden részletet. Ne töltsd azzal a napot, hogy mindenkinek beszámolsz a betegségedről és a tüneteiről. A munkatársaid ezek nem érdeklik, különösen, hogy semmit sem tehetnek ellenük. A `hogy vagy?` nem azt jelenti, hogy el kell mesélned a legfrissebb orvosi vizsgálatok eredményeit. Ráadásul rengeteg időt és energiát emészt fel a panaszkodás. Maradj a munkádnál, hogy hamar végezhess!

6. Sétálj!

Ha nem vagy lázas, sétálj egyet ebédszünetben. A friss levegő gyakran az egész világot szebbé varázsolja, és beindítja a vérkeringést is.

7. Figyelj a részletekre!

Győződj meg róla, van-e fájdalomcsillapító, savkötő, hasmenés elleni és antihisztamin-tabletta, valamint papír zsebkendő, nők esetében tampon az irodai fiókodban. Semmi sem rosszabb a fájdalomnál vagy az allergiás reakcióknál, főleg, ha nem tudsz tenni ellenük. Sosem tudhatod, mikor tör rád valami nyavalya, a legjobb, ha azonnal védekezhetsz ellene.

8. Ne fertőzz!

Maradj otthon, ha ragályos a betegséged. A cégek inkább kiadják a szabadságot, semhogy az egész osztály megbetegedjen.

9. Ha minden kötél szakad…

Tudni fogod, ha túl beteg vagy ahhoz, hogy dolgozni menj. Ne feledd, a betegszabadság azért van, hogy pihenj, pár napot ágyban tölts a gyógyulás érdekében. Nem kell mindenáron dolgozni.

Forrás: Ötvenentúl