quotescamera408D8217-1508-42F1-8C7C-9B81D4D48B57BF2C6754-57F9-416E-81DD-671EE8AD8D71DD13BF45-FD0E-4F5E-BCB8-EE0968EEB4D2DD13BF45-FD0E-4F5E-BCB8-EE0968EEB4D292333EC4-7DF2-4B9F-A7BF-114B75EE0347chevron_thin_rightchevron-downchevron-firstchevron-lastchevron-leftchevron-nextchevron-prevchevron-right582A3CB2-04DA-4E39-837D-58C0907011FD582A3CB2-04DA-4E39-837D-58C0907011FDchevron-upA659D4DE-32ED-45A3-A6C5-A48FFE2B488D75140C12-4E5F-4759-9FD3-4300BCD98B0CB69DB86E-0DDE-4383-BD92-653067C2563303A7445C-E555-4556-9278-5815BF71C9AF16DD793C-5D61-45BF-AFAF-6DE315DB19D01A6A983E-3DA3-4A07-ACA8-60B780BA8F5Bsearch-bigD9E58768-0281-47D1-8191-45C7CE673AF893DB4080-7C8D-467D-8E27-6ECB71C8D144C6DE3A5E-B153-4D9B-9D7B-F226C80BCB9A1D118CCB-65D4-4236-8317-A87D534DDCA8001646AA-7655-4585-ADCC-738ED6F09280
2022. 12. 06. kedd
  -  Miklós
Promenad.hu archívum

Szélmalomharc a kátyúk ellen

2010. január 18.

– A Mezőkovácsháza—Orosháza közötti útszakasz állapota tragédia! Több mint hanyagság, egyenesen felelőtlenség, ahogy az utak javítását kezelik — jelentette ki felháborodottan Bakos István. Mezőkovácsháza polgármestere felsorolta a szakasz legjellemzőbb hibáit: kátyú kátyú hátán és nincs útpadka. — Nagyforgalmú útról beszélek. A pályát úgy szélesítették, hogy csak aszfaltot húztak rá, alapja viszont nincs. Nem csoda, ha letöredezik a széle. Nem tűr halasztást az újjáépítése, kiszélesítése, mert itt a javítgatás már nem segít. Ezt még idén meg kell lépni.

Bakos István beszélt arról is, hogy rengeteg autót tett tönkre a minősíthetetlen állapotú út. — Minden balesetért, halálos balesetért azok a döntéshozók felelősek, akik évtizedek óta halogatják az újjáépítést.

A Magyar Közút Nonprofit Zrt. munkatársai eközben folyamatosan harcolnak a kátyúkkal. Az orosházi üzemmérnökség három brigádja például 15 ezer kátyúval vette fel a harcot az elmúlt napokban. A hozzájuk tartozó 400 kilométeres útszakaszok szinte mindegyikében kárt tett a fagy és az olvadás.

Lakner Pállal, az üzemmérnökség vezetőjével a gádorosi körforgalom mellett találkoztunk, kollégái ott foltozták a lyukakat.

— A havazáskor sóztunk, a sós hólé belefolyt az aszfalt parányi repedéseibe, a fagy megbontotta a legkisebb úthibákat is, a forgalom pedig `kiszívta` a követ, s kátyúk özöne keletkezett — mondta a szakember. Üzemmérnökségük területén szinte járhatatlan a medgyesbodzási és a tótkomlósi útszakasz, annyi a tengelytörő lyuk.

Korcsok Péter, a társaság területi referense elmondta, hogy az előírások szerint elsőként mindig a főutakon kell elvégezniük a javításokat, az alsóbbrendű szakaszok csak ezután következhetnek. A Magyar Közút számára megszabják, hogy milyen összeget használhatnak fel a télen, illetve az év többi időszakában a javítási munkálatokra, bár némi átcsoportosításra azért lehetőség nyílik.
A cikk a hirdetés után folytatódik

A kátyúk gyakran súlyos baleseteket is okoznak. Ha valakivel ez történik, érdemes kihívnia a rendőrséget, és fényképeket készíteni a körülményekről. A napokban az Orosháza—Csanádapáca közötti úton kérte a rendőrség vizsgálatát egy károsult. Kárigényét az érintett ezután a Magyar Közút internetes oldaláról
(http://internet.kozut.hu) letöltött kárbejelentési lapon juttathatja el a társaság illetékes megyei igazgatóságához, illetve az űrlaphoz a zrt. területi központjaiban is hozzájuthatnak a károsult autósok. Fontos tudni, hogy a megyében nem minden utat a cég kezel, a kárbejelentést mindig a szakasz üzemeltetőjéhez kell beadni.Forrás:beol.hu