quotescamera408D8217-1508-42F1-8C7C-9B81D4D48B57BF2C6754-57F9-416E-81DD-671EE8AD8D71DD13BF45-FD0E-4F5E-BCB8-EE0968EEB4D2DD13BF45-FD0E-4F5E-BCB8-EE0968EEB4D292333EC4-7DF2-4B9F-A7BF-114B75EE0347chevron_thin_rightchevron-downchevron-firstchevron-lastchevron-leftchevron-nextchevron-prevchevron-right582A3CB2-04DA-4E39-837D-58C0907011FD582A3CB2-04DA-4E39-837D-58C0907011FDchevron-upA659D4DE-32ED-45A3-A6C5-A48FFE2B488D75140C12-4E5F-4759-9FD3-4300BCD98B0CB69DB86E-0DDE-4383-BD92-653067C2563303A7445C-E555-4556-9278-5815BF71C9AF16DD793C-5D61-45BF-AFAF-6DE315DB19D01A6A983E-3DA3-4A07-ACA8-60B780BA8F5Bsearch-bigD9E58768-0281-47D1-8191-45C7CE673AF893DB4080-7C8D-467D-8E27-6ECB71C8D144C6DE3A5E-B153-4D9B-9D7B-F226C80BCB9A1D118CCB-65D4-4236-8317-A87D534DDCA8001646AA-7655-4585-ADCC-738ED6F09280
2022. 11. 26. szombat
  -  Virág
Promenad.hu archívum

A pálinkának egyre több az ínyenc fogyasztója

2010. január 18.

A kereskedelmi főzésű pálinkák fogyasztása évente mintegy 10 százalékkal nő, ezzel párhuzamosan a bérfőzés volumene évente 10 százalékkal csökken derül ki a Földművelésügyi és Vidékfejlesztési Minisztérium Élelmiszerlánc-elemzési Főosztályának adataiból.

Az utóbbi években egyértelműen népszerűbbé vált a pálinkafogyasztás. Az egy főre eső hazai szeszesital-fogyasztás tiszta szeszre vetítve évente 3-3,5 liter körül mozog. A kereskedelmi forgalomba kerülő pálinkákból az egy főre jutó éves fogyasztás 1,5 deciliter.
`A pálinkatermelés 2008-ban mintegy 20 százalékkal nőtt az előző évekhez képest. Úgy tűnik, sikerült a pálinkából jó értelemben vett divatot csinálni, egyre többen értékelik, élvezik olyan ínyenc módon, ahogy a borokat. Azt reméljük, hogy a pálinka, a szeszes italok prémiumszegmensében tovább tudja erősíteni pozícióit` nyilatkozta Kasza Gyula, a Földművelésügyi és Vidékfejlesztési Minisztérium Élelmiszerlánc-elemzési Főosztály közkapcsolati osztályának vezetője.
A szakemberek szerint a növekedés egyik oka, hogy a pálinka szót az európai uniós csatlakozást követően levédette Magyarország, ezzel olyan nemzeti itallá lépett elő, mint a görögöknél az ouzo vagy az olaszoknál a grappa. A pálinkaágazat 2008-ban és 2009-ben kiemelkedő mértékű marketingtámogatásban részesült. Ennek célja a pálinkához kapcsolódó pozitív imázs kialakítása, a pálinka magas minőségi színvonalat képviselő nemzeti itallá történő pozicionálása, és ennek a fogyasztókban való tudatosítása. 2009 tavaszán megalakult a Pálinka Nemzeti Tanács, melynek legfontosabb feladata a pálinkával kapcsolatos érdekek egyeztetése, minőségének megőrzése, s hírnevének gondozása. (baon.hu)