A pálinkának egyre több az ínyenc fogyasztója
A kereskedelmi főzésű pálinkák fogyasztása évente mintegy 10 százalékkal nő, ezzel párhuzamosan a bérfőzés volumene évente 10 százalékkal csökken derül ki a Földművelésügyi és Vidékfejlesztési Minisztérium Élelmiszerlánc-elemzési Főosztályának adataiból.
Az utóbbi években egyértelműen népszerűbbé vált a pálinkafogyasztás. Az egy főre eső hazai szeszesital-fogyasztás tiszta szeszre vetítve évente 3-3,5 liter körül mozog. A kereskedelmi forgalomba kerülő pálinkákból az egy főre jutó éves fogyasztás 1,5 deciliter.
`A pálinkatermelés 2008-ban mintegy 20 százalékkal nőtt az előző évekhez képest. Úgy tűnik, sikerült a pálinkából jó értelemben vett divatot csinálni, egyre többen értékelik, élvezik olyan ínyenc módon, ahogy a borokat. Azt reméljük, hogy a pálinka, a szeszes italok prémiumszegmensében tovább tudja erősíteni pozícióit` nyilatkozta Kasza Gyula, a Földművelésügyi és Vidékfejlesztési Minisztérium Élelmiszerlánc-elemzési Főosztály közkapcsolati osztályának vezetője.
A szakemberek szerint a növekedés egyik oka, hogy a pálinka szót az európai uniós csatlakozást követően levédette Magyarország, ezzel olyan nemzeti itallá lépett elő, mint a görögöknél az ouzo vagy az olaszoknál a grappa. A pálinkaágazat 2008-ban és 2009-ben kiemelkedő mértékű marketingtámogatásban részesült. Ennek célja a pálinkához kapcsolódó pozitív imázs kialakítása, a pálinka magas minőségi színvonalat képviselő nemzeti itallá történő pozicionálása, és ennek a fogyasztókban való tudatosítása. 2009 tavaszán megalakult a Pálinka Nemzeti Tanács, melynek legfontosabb feladata a pálinkával kapcsolatos érdekek egyeztetése, minőségének megőrzése, s hírnevének gondozása. (baon.hu)