quotescamera408D8217-1508-42F1-8C7C-9B81D4D48B57BF2C6754-57F9-416E-81DD-671EE8AD8D71DD13BF45-FD0E-4F5E-BCB8-EE0968EEB4D2DD13BF45-FD0E-4F5E-BCB8-EE0968EEB4D292333EC4-7DF2-4B9F-A7BF-114B75EE0347chevron_thin_rightchevron-downchevron-firstchevron-lastchevron-leftchevron-nextchevron-prevchevron-right582A3CB2-04DA-4E39-837D-58C0907011FD582A3CB2-04DA-4E39-837D-58C0907011FDchevron-upA659D4DE-32ED-45A3-A6C5-A48FFE2B488D75140C12-4E5F-4759-9FD3-4300BCD98B0CB69DB86E-0DDE-4383-BD92-653067C2563303A7445C-E555-4556-9278-5815BF71C9AF16DD793C-5D61-45BF-AFAF-6DE315DB19D01A6A983E-3DA3-4A07-ACA8-60B780BA8F5Bsearch-bigD9E58768-0281-47D1-8191-45C7CE673AF893DB4080-7C8D-467D-8E27-6ECB71C8D144C6DE3A5E-B153-4D9B-9D7B-F226C80BCB9A1D118CCB-65D4-4236-8317-A87D534DDCA8001646AA-7655-4585-ADCC-738ED6F09280
2022. 12. 08. csütörtök
  -  Mária
Promenad.hu archívum

10 tévhit az alakformálásról

2010. január 18.

A felülések eltüntetik a pocakot. Nem igaz. Ha nagy a hasunk, zsírégetésre van szükségünk. Vannak olyan gyakorlatok, amelyek sok izmot mozgatnak meg, ugyanis minél több izmunkat használjuk, annál több zsírt égetünk el. A hasi zsírpárna eltüntetésének másik legjobb módszere a megfelelő étkezés.

A futás tönkreteszi a térdet. Igaz, de nem teljesen. A futás valóban rossz a térdnek, ha nem megfelelő a technikánk. Ebben az esetben viszont nem csak a térdnek, hanem több ízületnek, elsősorban a vállnak és a bokának is sokat árthat. Ma már vannak olyan módszerek, eszközök, amelyek remekül helyettesítik a futást, az aerob mozgást (például ellipszisgép).

Leginkább attól függ, mi okozta a szóba forgó testrész elhízását. Ezt is étkezéssel és speciális, az adott részre hatással lévő gyakorlatokkal tudjuk kontrollálni. Azonban egyik sem igazán hatékony a másik nélkül.

Ha egy fogyókúra során arra a testrészre koncentrálunk, ahonnan fogyni szeretnénk, meg lesz az eredménye. Részben igaz.

A kondigépektől nem lesznek feszesek a mellek. Nem igaz. Mintegy három hónap alatt teljesen megoldható a probléma. Rendszeres és módszeres edzéssel sokkal feszesebbé tehetők a mellek, régóta elérhetők itthon is a megfelelő gépek, csak meg kell kérdeznünk az oktatókat.

A bemelegítés egészséges. Igaz. Viszont nem kell túl időt szánni erre. Már a bemelegítésnél azokra az izmokra koncentráljuk, amelyeket majd edzeni szeretnénk. A test öt perc alatt aktivizálható, sokkal több időre nincs is szükségünk. Azért lassan kezdjük el magát az edzést is, és csak fokozatosan gyorsítsunk.

Amíg az ember folyamatosan edz, azt eszik, amit akar. Nem igaz. Mindig figyelni kell az étkezésre. A cukor és a fehér liszt a legtöbb kárt okozhatja, ezzel pedig akkor sem vehető fel a verseny, ha edzésben vagyunk. Legfeljebb a hatása lassítható. Egy bizonyos kor után a sport önmagában nem elég.

A súlyzós edzések növelik a nők izomzatát. Félig igaz, félig hamis. A kulcs az, hogy ha nem akarunk úgy kinézni, mint egy testépítő, ne is eddzünk úgy. Tréningezzünk kisebb súlyokkal, de csináljunk többet. Ez szálkásít, formál, de nem növeli az izomzat térfogatát. Zsírégető hatásáról nem is beszélve.

Kínok nélkül nincs eredmény. Teljesen hamis. A kemény edzés persze látható eredményeket szül, de nem szabad túlzásba vinni a tréninget, mert az túlterheléshez és sérülésekhez vezethet ahelyett, hogy megnyugtató eredményt hozna. Edzeni csak ésszel szabad.

Az úszás segít a fogyásban. Igaz. Nagyon jó az ízületeknek és az izmoknak, de nem igazán szerencsés, ha ez az egyetlen sportmozgás az életünkben. Az uszodánál sokkal jobb, ha természetes vizekben: tengerben, tóban vagy folyóban úszunk egy jót.

A lovaglástól nagy fenekünk lesz. Nem igaz. A lovaglás remek edzés fenékre és a lábakra, mert a ló hátán végig feszített és guggoló testhelyzetben vagyunk. Sok minden növeli a fenék méretét, de az semmiképpen sem a lovaglás, sokkal inkább a rossz táplálkozás. (medizona.hu)