Nem férnek fel a buszokra
— Szinte minden reggel ugyanaz a helyzet. Egymás hegyén, hátán utazunk Szolnokra — mondta el D-né. A rákóczifalvai hölgy sok utazó problémáját fogalmazta meg így röviden.
— Tavaly szeptember óta szinte minden reggel azok a régi buszok járnak tőlünk, melyeket régen Szolnokon a helyi közlekedésben használtak. Az egyik oldalon egysoros ülések vannak, így nagyon kevés az ülőhely. Ráadásul a legtöbb esetben nem is csuklós buszok érkeznek, így nem csoda, ha nem férünk el — fejtette ki bővebben D-né. A Rákóczifalváról bejáró hölgy aztán további problémáknak is hangot adott.
— A reggel hat óra negyven perckor, illetve a hétkor induló busz mindig tömve van, ezzel járnak ugyanis legtöbben dolgozni. Csakhogy a városunk Szolnok felőli végén sokszor már fel sem férnek az utasok. Úgy érezzük, hogy ha mi kifizetjük a nem olcsó bérletet, megérdemelnénk, hogy megfelelőbb, jobb legyen az ezért kapott szolgáltatás. Ráadásul egyik nap majd` megyfagyunk a járművön, másik alkalommal pedig izzadunk, annyira túlfűtött a busz. Persze ez már mellékes is lenne, ha a jármű megfelelő lenne, azon mindenki elférne — teszi hozzá a hölgy.
— Azt gondolom, hogy állva utazni ráadásul nagyon balesetveszélyes is. Kíváncsi vagyok, ha valakivel baleset történne (például elesne egy fékezésnél), ki vállalná a felelősséget? — fűzi hozzá D-né.
A problémát tolmácsoló hölgy egyébként felkereste a Jászkun Volán Zrt-t, ahol meghallgatták felvetését.
— Elmondtam, mi zavar, mondtam az úriembernek, hogy jöjjön ki személyesen, nézze meg, hogy a valóságról beszélek. Sajnos, a `találkozó`, a terepszemle november óta nem zajlott le. Sőt, nem is jutottunk egyről a kettőre, ő ugyanis azt ígérte, visszahív, de ez azóta sem történt meg — mondta végül csalódottan a hölgy.
— `A rákóczifalvai helyközi közlekedést tekintve a csuklós és a szóló autóbuszok arányában az utóbbi időben nem történt változás` — kezdte Menkó Mihály helyközi személyszállítási üzletágvezető. — `Legutóbb 2008 őszén, az új szolnoki autóbuszállomás átadása előtt utasszámlálási adatokra alapozva egy csuklós autóbuszt szólóra cseréltünk. A csuklós autóbuszok reggel és délután, csúcsidőben olyan járatokat végeznek, amelyek utaslétszám tekintetében a legerősebbek. Nyilvánvaló, hogy reggel — csúcsidőben — minden autóbuszt, a szólót is foglalkoztatjuk, míg délelőtt már csak egy részüket.
Azt nem lehet megoldani, hogy minden csúcsidei járat csuklós autóbusz legyen, hiszen akkor még több csuklós autóbusz közlekedne a gyenge utasforgalmú időszakban, ami rendkívül gazdaságtalan üzemeltetést eredményezne. Az autóbuszvezetők vezetési- és pihenőidejének szabályozása pedig nem teszi lehetővé, hogy a gyenge utasforgalmú járatokat a teljes üzemidőben kizárólag szólóbuszt vezetők végezzék. Fentiek miatt törekszünk az optimális szóló-csuklós autóbusz arány kialakítására. A felvetés kapcsán természetesen megvizsgáljuk, milyen lehetőség van az autóbuszok átcsoportosítására.
Forrás: Szoljon.hu