quotescamera408D8217-1508-42F1-8C7C-9B81D4D48B57BF2C6754-57F9-416E-81DD-671EE8AD8D71DD13BF45-FD0E-4F5E-BCB8-EE0968EEB4D2DD13BF45-FD0E-4F5E-BCB8-EE0968EEB4D292333EC4-7DF2-4B9F-A7BF-114B75EE0347chevron_thin_rightchevron-downchevron-firstchevron-lastchevron-leftchevron-nextchevron-prevchevron-right582A3CB2-04DA-4E39-837D-58C0907011FD582A3CB2-04DA-4E39-837D-58C0907011FDchevron-upA659D4DE-32ED-45A3-A6C5-A48FFE2B488D75140C12-4E5F-4759-9FD3-4300BCD98B0CB69DB86E-0DDE-4383-BD92-653067C2563303A7445C-E555-4556-9278-5815BF71C9AF16DD793C-5D61-45BF-AFAF-6DE315DB19D01A6A983E-3DA3-4A07-ACA8-60B780BA8F5Bsearch-bigD9E58768-0281-47D1-8191-45C7CE673AF893DB4080-7C8D-467D-8E27-6ECB71C8D144C6DE3A5E-B153-4D9B-9D7B-F226C80BCB9A1D118CCB-65D4-4236-8317-A87D534DDCA8001646AA-7655-4585-ADCC-738ED6F09280
2022. 08. 18. csütörtök
  -  Ilona
Promenad.hu archívum

Nem férnek fel a buszokra

2010. január 16.

— Szinte minden reggel ugyanaz a helyzet. Egymás hegyén, hátán utazunk Szolnokra — mondta el D-né. A rákóczifalvai hölgy sok utazó problémáját fogalmazta meg így röviden.
— Tavaly szeptember óta szinte minden reggel azok a régi buszok járnak tőlünk, melyeket régen Szolnokon a helyi közlekedésben használtak. Az egyik oldalon egysoros ülések vannak, így nagyon kevés az ülőhely. Ráadásul a legtöbb esetben nem is csuklós buszok érkeznek, így nem csoda, ha nem férünk el — fejtette ki bővebben D-né. A Rákóczifalváról bejáró hölgy aztán további problémáknak is hangot adott.
— A reggel hat óra negyven perckor, illetve a hétkor induló busz mindig tömve van, ezzel járnak ugyanis legtöbben dolgozni. Csakhogy a városunk Szolnok felőli végén sokszor már fel sem férnek az utasok. Úgy érezzük, hogy ha mi kifizetjük a nem olcsó bérletet, megérdemelnénk, hogy megfelelőbb, jobb legyen az ezért kapott szolgáltatás. Ráadásul egyik nap majd` megyfagyunk a járművön, másik alkalommal pedig izzadunk, annyira túlfűtött a busz. Persze ez már mellékes is lenne, ha a jármű megfelelő lenne, azon mindenki elférne — teszi hozzá a hölgy.
— Azt gondolom, hogy állva utazni ráadásul nagyon balesetveszélyes is. Kíváncsi vagyok, ha valakivel baleset történne (például elesne egy fékezésnél), ki vállalná a felelősséget? — fűzi hozzá D-né.
A problémát tolmácsoló hölgy egyébként felkereste a Jászkun Volán Zrt-t, ahol meghallgatták felvetését.
— Elmondtam, mi zavar, mondtam az úriembernek, hogy jöjjön ki személyesen, nézze meg, hogy a valóságról beszélek. Sajnos, a `találkozó`, a terepszemle november óta nem zajlott le. Sőt, nem is jutottunk egyről a kettőre, ő ugyanis azt ígérte, visszahív, de ez azóta sem történt meg — mondta végül csalódottan a hölgy.
— `A rákóczifalvai helyközi közlekedést tekintve a csuklós és a szóló autóbuszok arányában az utóbbi időben nem történt változás` — kezdte Menkó Mihály helyközi személyszállítási üzletágvezető. — `Legutóbb 2008 őszén, az új szolnoki autóbuszállomás átadása előtt utasszámlálási adatokra alapozva egy csuklós autóbuszt szólóra cseréltünk. A csuklós autóbuszok reggel és délután, csúcsidőben olyan járatokat végeznek, amelyek utaslétszám tekintetében a legerősebbek. Nyilvánvaló, hogy reggel — csúcsidőben — minden autóbuszt, a szólót is foglalkoztatjuk, míg délelőtt már csak egy részüket.
Azt nem lehet megoldani, hogy minden csúcsidei járat csuklós autóbusz legyen, hiszen akkor még több csuklós autóbusz közlekedne a gyenge utasforgalmú időszakban, ami rendkívül gazdaságtalan üzemeltetést eredményezne. Az autóbuszvezetők vezetési- és pihenőidejének szabályozása pedig nem teszi lehetővé, hogy a gyenge utasforgalmú járatokat a teljes üzemidőben kizárólag szólóbuszt vezetők végezzék. Fentiek miatt törekszünk az optimális szóló-csuklós autóbusz arány kialakítására. A felvetés kapcsán természetesen megvizsgáljuk, milyen lehetőség van az autóbuszok átcsoportosítására.
Forrás: Szoljon.hu