quotescamera408D8217-1508-42F1-8C7C-9B81D4D48B57BF2C6754-57F9-416E-81DD-671EE8AD8D71DD13BF45-FD0E-4F5E-BCB8-EE0968EEB4D2DD13BF45-FD0E-4F5E-BCB8-EE0968EEB4D292333EC4-7DF2-4B9F-A7BF-114B75EE0347chevron_thin_rightchevron-downchevron-firstchevron-lastchevron-leftchevron-nextchevron-prevchevron-right582A3CB2-04DA-4E39-837D-58C0907011FD582A3CB2-04DA-4E39-837D-58C0907011FDchevron-upA659D4DE-32ED-45A3-A6C5-A48FFE2B488D75140C12-4E5F-4759-9FD3-4300BCD98B0CB69DB86E-0DDE-4383-BD92-653067C2563303A7445C-E555-4556-9278-5815BF71C9AF16DD793C-5D61-45BF-AFAF-6DE315DB19D01A6A983E-3DA3-4A07-ACA8-60B780BA8F5Bsearch-bigD9E58768-0281-47D1-8191-45C7CE673AF893DB4080-7C8D-467D-8E27-6ECB71C8D144C6DE3A5E-B153-4D9B-9D7B-F226C80BCB9A1D118CCB-65D4-4236-8317-A87D534DDCA8001646AA-7655-4585-ADCC-738ED6F09280
2022. 08. 19. péntek
  -  Huba
Promenad.hu archívum

Rejtélyes, összetört kamionok állták el a rendőrség kapuját

2010. január 14.

Igencsak kalandos körülmények között szerezte vissza három bérbe adott járművét egy Szolnok megyei vállalkozó. Kettőt Romániából hozott haza, míg egyre egy németországi szervizben bukkant rá, ahol már értékesíteni akarták a fél éve gazdátlan autót.

Akár film is készülhetne a történetből, amely korántsem volt meghökkentő fordulatoktól mentes. Az ügy részleteiről a neve elhallgatását kérő vállalkozó mesélt.
— Még tavaly egy román állampolgárságú, de magyarul kitűnően beszélő férfi jelent meg nálunk és három járművünkre, két Daciara és egy Ivecora bérleti szerződést kötöttünk — kezdte mondandóját a középkorú férfi. —Nem is gyanakodtunk, hogy az autóink majd csak nehezen kerülnek vissza hozzánk, ám amikor a bérleti szerződés lejárt, s nem jelentkezett a férfi a járművekkel már aggódni kezdtünk. Azon a telefonszámon, amit megadott egyszerűen nem tudtuk elérni. – Kinyomoztuk az otthoni számát, ott sem tudtak róla semmit sem. A rendőrségen feljelentést tettünk, a járműket nemzetközi körözés alá vonták. Mivel azonban hetekig nem történt semmi, úgy döntöttunk, hogy magunk járunk a dolog után. Felkerekedtünk, s kiutaztunk a bérlő lakóhelyére, Nyárádszeredára, ahol szemtanúk is látni vélték a magyar rendszámú autókat. Előtte a telefonban már nagyjából megadták, hogyan jutunk el a férfi házához, ahol a két Dacia lehet.


Előzetesen kértük a rendőrségen, hogy jöjjön velünk egy rendőr, ha intézkedésre kerülne sor, de ezt a kérésünket elhárították, mondván nem az ő hatáskörük, forduljunk a román hatóságokhoz. Végül így tettünk, a román rendőrségen is feljelentést tettünk. Azért is kellett gyorsan intézkednünk, mert félő volt, hogy értékesítik a járműveket.
Mint azt a középkorú férfi hozzátette, egy magyar származású nyomozó kapta meg az ügyet, ami hamarosan szerencsés fordulatot vett. A bérlő fiát ugyanis egy közúti ellenőrzés során állították le az egyik kocsival, miközben ócskavasat szállított. Kiderült, hogy nincsen szállítólevele — ami ilyen esetekben kötelező lenne Romániában —, ezért bekísérték a rendőrségre. A nyomozó alkut ajánlott a fiúnak, ha megmondja hol van az apja, akkor eltekintenek a `színesfémes balhétól`. Ha viszont nem segít a vas miatt 3 napra előzetes letartóztatásba veszik, amire még plusz 90 nap elzárást rá tudnak húzni. Végül abban egyeztek meg, hogy másnap délre legyen mindkét kocsi a rendőrségen, vagy a nyomozó beváltja az ígéretét az elzárással kapcsolatban. Másnap ott is volt a két autó össze-vissza törve, több millió forintos tartozással, de örültek, hogy egyáltalán meglettek. Kiderült, hogy az egyik autóval Bukarestben baleseteztek, emellett gyorshajtás is volt a bérlő rovásán, illetve matrica nélkül hajtott az autópályán. A román rendőrök a járgányokat leltárilag átadták a magyar vállalkozónak.
— Az Iveconk is érdekes úton került meg — folytatta a vállalkozó. — Egy magyar kamionos Würzburgban ment be egy szervizbe a járművét javíttatni. A szerviz vezetője megörült neki, mivel magyar, hátha tud neki segíteni abban, hogy megtalálják a fél éve náluk veszteglő Iveco jármű tulajdonosát. Végül a kamionos hívott fel, így tudtuk meg, hogy hol van a román férfinak bérbe adott harmadik autónk. Szerencsénk is volt, mivel a Németországban hatályos törvények értelmében egy bizonyos idő után, ha a szervizbe adott járműért a tulajdonosa nem jelentkezik, a szervíz értékesítheti azt. Csak a tárolási költség egymillió forintra rúgott, végül némi alkudozás után 700 ezer forintból hozattam haza a járművet.

Még a tolvajnak állt feljebb
Mint azt a vállalkozó elmondta, számtalanszor előfordul, hogy a kamionjaikból gázolajat lopnak. A közelmúltban egy moldáv férfi próbált meg így mellékes bevételhez jutni, amikor észrevették, s szóltak a rendőröknek. A járőrök munka közben csípték el a férfit. Addigra már egy csomó gázolaj szétfolyt a kamion körül, az illető az üzemanyagszintmérőt is tönkretette. Egy gallonba fejtette le az üzemanyagot, aminek az értéke nem érte el a szabálysértési értékhatárt, s mivel azt le is foglalták tőle, így nem történt semmi az ügyben, noha a rongálási kár jelentős volt. Az ügy további pikantériája, hogy a tolvaj visszakérte a csövet és a gallont, mondván az az ő jogos tulajdona. (szoljon.hu)