quotescamera408D8217-1508-42F1-8C7C-9B81D4D48B57BF2C6754-57F9-416E-81DD-671EE8AD8D71DD13BF45-FD0E-4F5E-BCB8-EE0968EEB4D2DD13BF45-FD0E-4F5E-BCB8-EE0968EEB4D292333EC4-7DF2-4B9F-A7BF-114B75EE0347chevron_thin_rightchevron-downchevron-firstchevron-lastchevron-leftchevron-nextchevron-prevchevron-right582A3CB2-04DA-4E39-837D-58C0907011FD582A3CB2-04DA-4E39-837D-58C0907011FDchevron-upA659D4DE-32ED-45A3-A6C5-A48FFE2B488D75140C12-4E5F-4759-9FD3-4300BCD98B0CB69DB86E-0DDE-4383-BD92-653067C2563303A7445C-E555-4556-9278-5815BF71C9AF16DD793C-5D61-45BF-AFAF-6DE315DB19D01A6A983E-3DA3-4A07-ACA8-60B780BA8F5Bsearch-bigD9E58768-0281-47D1-8191-45C7CE673AF893DB4080-7C8D-467D-8E27-6ECB71C8D144C6DE3A5E-B153-4D9B-9D7B-F226C80BCB9A1D118CCB-65D4-4236-8317-A87D534DDCA8001646AA-7655-4585-ADCC-738ED6F09280
2023. 05. 31. szerda
  -  Angéla, Petronella
Promenad.hu archívum

Hatvanmilliót nyert két vásárhelyi iskola

2010. január 14.

A Varga Tamás Általános Iskola és a Klauzál Gábor Általános Iskola 30-30 milliót nyert TÁMOP pályázaton – jelentette be közös sajtótájékoztatóján a két intézmény vezetője csütörtökön.

Tóthné Kecskeméti Katalin, az Önkormányzat Oktatási, Kulturális, Ifjúsági és Sport bizottságának elnöke, iskolaigazgató, valamint Patócs Anikó, a Klauzál Gábor Általános Iskola intézményvezetője elmondták: a pályázati eredmény elismerése a két iskolában folyó munkának, amely során a halmozottan hátrányos helyzetű tanulók felzárkóztatását célozzák meg.
A két iskola a projektben együttműködik a Szegedi Tudomány Egyetemmel, hogy az iskolában folyó munkát és az itt kidolgozott módszereket megismerhessék a pedagógushallgatók, akik gyakorlóiskolaként kereshetik fel az intézményeket.
A programban a két általános iskola mellett részt vesz a Péczely Attila Alapfokú Művészetoktatási Intézmény, a Hermann Alice Óvoda, az Exner Leó Óvoda, az Aranyossy Ágoston Általános Iskola.

A nyertes intézményeknek a pénzből lehetőségük van épület felújításra.
Juttatást tudnak fizetni, azoknak a pedagógusoknak, akik a munkaidejükön felül vállalnak feladatot a programokban. Ebből finanszírozzák a szülőpedagógus csoportok programjait, és ebből igyekeznek enyhíteni a tanulók szociális hátrányait. A pályázati pénz lehetőséget ad pályázati műhelyek működtetésére, egyetemi hallgatók és más intézmények pedagógusainak óralátogatási lehetőségének biztosítására, továbbképzésekre, konferenciákra. A megnyert pénzből finanszírozhatják az óvoda és az iskola közötti átmenet segítésére a két iskola és a körzetükben lévő óvodák programjait.

Patócs Anikó elmondta, hogy egy, az Egyesült Államokban kidolgozott konfliktuskezelő programot is átvesznek, amelyet már bolgár pedagógusok sikerrel alkalmaznak, így Vásárhelyre a bolgár közvetítéssel jutnak el az újvilági módszerek.