quotescamera408D8217-1508-42F1-8C7C-9B81D4D48B57BF2C6754-57F9-416E-81DD-671EE8AD8D71DD13BF45-FD0E-4F5E-BCB8-EE0968EEB4D2DD13BF45-FD0E-4F5E-BCB8-EE0968EEB4D292333EC4-7DF2-4B9F-A7BF-114B75EE0347chevron_thin_rightchevron-downchevron-firstchevron-lastchevron-leftchevron-nextchevron-prevchevron-right582A3CB2-04DA-4E39-837D-58C0907011FD582A3CB2-04DA-4E39-837D-58C0907011FDchevron-upA659D4DE-32ED-45A3-A6C5-A48FFE2B488D75140C12-4E5F-4759-9FD3-4300BCD98B0CB69DB86E-0DDE-4383-BD92-653067C2563303A7445C-E555-4556-9278-5815BF71C9AF16DD793C-5D61-45BF-AFAF-6DE315DB19D01A6A983E-3DA3-4A07-ACA8-60B780BA8F5Bsearch-bigD9E58768-0281-47D1-8191-45C7CE673AF893DB4080-7C8D-467D-8E27-6ECB71C8D144C6DE3A5E-B153-4D9B-9D7B-F226C80BCB9A1D118CCB-65D4-4236-8317-A87D534DDCA8001646AA-7655-4585-ADCC-738ED6F09280
2023. 03. 20. hétfő
  -  Klaudia,
Promenad.hu archívum

Új év, új vasút

2010. január 04.

Újabb jelentős állomásához érkezett a Budapest—Lökösháza vasútvonal felújítása: elkészült a Mezőtúr és Gyomaendrőd közötti szakasz.

A két várost összekötő 20 kilométeres távon átépítették a vágányokat, a villamos felsővezeték-hálózatot, a biztosítóberendezéseket, megújult a Berettyó és a Hármas-Körös felett átívelő vasúti híd. A 2008 tavaszán megkezdett beruházás 83 millió euróba került. Az összeg 85 százalékát az Európai Unió, 15 százalékát pedig a magyar állam fedezte.

Az új esztendő új vasúti pályaudvart is hozott Gyomaendrődnek. Aki itt száll le a vonatról, az ma már nyugati színvonalú, fedett peronokat, korszerű gyalogos aluljárórendszert talál. A lépcsők mellett minden vágányhoz lifttel is eljuthatnak az utasok. Akadálymentesen közlekedhetnek a mozgáskorlátozottak. A vonatok innen egészen Budapestig most már zötyögésmentesen, simán siklanak.

Az állomás épületében azonban nem sok változás tapasztalható. A sínek felőli oldalon új előtetőt és tetszetős korlátokat építettek, megakadályozva ezzel, hogy az utasok az aluljáró helyett a síneken keresztül próbáljanak meg eljutni a vonatokhoz. Az egyik váróterem megszépült, a másikat viszont érintetlenül hagyták. A mosdóhelyiségek a tisztasági meszelések és az ajtójavítások ellenére korszerűnek aligha mondhatóak, a nyitott kartondobozokban virító intimbetétek pedig lehangoló látványt nyújtanak.

Az állomásépület korszerűsítése, ahogyan a többi érintett településen, úgy Gyomaendrődön sem képezte részét az Európai Unió által támogatott beruházásnak. Ezt a MÁV-nak saját erőből kellene megcsinálnia, ha volna rá pénze.

A 83 millió eurós beruházás (ennyibe került a Mezőtúr—Gyomaendrőd közötti húsz kilométeres szakasz) része a Budapest—Lökösháza közötti vasúti korridor felújításának. A folytatásra, azaz a megyeszékhelyig, később pedig az országhatárig történő felújításra vonatkozóan ma még sok a bizonytalanság. Fazakas Orsolyától, a beruházó Nemzeti Infrastruktúra-fejlesztő Zrt. kommunikációs vezetőjétől annyit sikerült megtudnunk, hogy a jelenlegi ütemterv szerint a Gyoma—Murony szakasz felújítása legkorábban 2010 tavaszán kezdődhet meg.

A folytatáshoz feltétlenül szükséges, hogy az Európai Unió által biztosítandó forrás 2010 nyarára rendelkezésre álljon, és a tervezett építési munkák megvalósítását célzó közbeszerzési eljárás végeredményeként a nyertes ajánlattevővel a szerződés 2010 végéig megköthető legyen — hangsúlyozta Fazakas Orsolya.

A békéscsabai vasútállomás kiviteli terveinek elkészítésére vonatkozó közbeszerzési eljárás november végén lezárult, kezdődik a tervezés.forrás: beol.hu