quotescamera408D8217-1508-42F1-8C7C-9B81D4D48B57BF2C6754-57F9-416E-81DD-671EE8AD8D71DD13BF45-FD0E-4F5E-BCB8-EE0968EEB4D2DD13BF45-FD0E-4F5E-BCB8-EE0968EEB4D292333EC4-7DF2-4B9F-A7BF-114B75EE0347chevron_thin_rightchevron-downchevron-firstchevron-lastchevron-leftchevron-nextchevron-prevchevron-right582A3CB2-04DA-4E39-837D-58C0907011FD582A3CB2-04DA-4E39-837D-58C0907011FDchevron-upA659D4DE-32ED-45A3-A6C5-A48FFE2B488D75140C12-4E5F-4759-9FD3-4300BCD98B0CB69DB86E-0DDE-4383-BD92-653067C2563303A7445C-E555-4556-9278-5815BF71C9AF16DD793C-5D61-45BF-AFAF-6DE315DB19D01A6A983E-3DA3-4A07-ACA8-60B780BA8F5Bsearch-bigD9E58768-0281-47D1-8191-45C7CE673AF893DB4080-7C8D-467D-8E27-6ECB71C8D144C6DE3A5E-B153-4D9B-9D7B-F226C80BCB9A1D118CCB-65D4-4236-8317-A87D534DDCA8001646AA-7655-4585-ADCC-738ED6F09280
2022. 08. 09. kedd
  -  Emőd
Promenad.hu archívum

Az öt legnépszerűbb fogyókúrás tévhit

2010. január 04.

A grapefruit fogyaszt
Semmilyen tanulmány nem bizonyította még, hogy a grapefruit önmagában segítene a zsírégetésben. Igaz, hogy kevés kalóriát tartalmaz, ráadásul lúgosít, és az alacsony glikémiás indexű gyümölcsök közé tartozik. Mindenképpen egészséges tápanyag, de ez nem jelenti azt, hogy bármit is tenne a felesleges kilókkal.

Ha este 8 után eszel, meghízol
Hízni attól fogsz, hogy több kalóriát viszel be a szervezetbe, mint amennyit felhasználsz. Fogyni pedig akkor fogsz, ha a napi kalóriamennyiség kevesebb, mint az aznap elégetett mennyiség. A legjobb az, ha este 8 után már nem eszel – de az aranyszabály, hogy legkésőbb 3,5 órával lefekvés előtt már ne egyél. A lényeg, hogy szabályos időközönként táplálkozz, mozogj rendszeresen, és nézd meg jól, mit eszel.

Amiben olívaolaj van, az mind egészséges
Az olívaolaj rengeteg hasznos tápanyagot tartalmaz, de nem mindegy, milyen fajta. A hidegen sajtolt, extra szűz olaj salátára öntve nagyon egészséges, azonban hevítés hatására átalakul az összetétele, a zsírsavak egy része telítődik. Ezért a hidegen sajtolt, extra szűz olivaolajat csak salátákra ajánljuk, főzéshez használj mást!

A kenyér, a tészta és a burgonya hízlal
Egy szénhidrátszegény diéta mindig biztos fogyást eredményez, de az csak egy megoldás. Ha valaki például vegetáriánus, vagy a szétválasztó diétát követi, akkor önmagukban csak ezek az ételek nem okoznak nála hízást. Itt is a mennyiség és a minőség a lényeg: rengeteg kalóriát tartalmaznak, így csínján kell bánni velük, és sokkal táplálóbb, ha teljes kiőrlésű kenyeret, durumtésztát fogyasztasz.

A zsírszegény tejtermék kevesebb tápanyagot tartalmaz
A zsírtartalomtól függetlenül ugyanannyi vitamint vagy ásványi anyagot tartalmaznak a tejtermékek. Egy pohár 1%-os tejben ugyanúgy 30 milligramm kalcium és 8 mg fehérje található, mint a 3,6%-osban, a különbség az ízben és a kalóriákban van csupán. Arra azonban érdemes odafigyelni, hogy összességében elegendő zsiradékot (inkább növényit) fogyassz, hiszen hiába a vitamin, ha elegendő makrótápanyag hiányában nem szívódik fel.Forrás: nana.hu